ERDEMLİ VE BAŞARILI BİREY (değerler eğitimi projeleri)


Bir değerler eğitimi projeleri olan EDEB Projesi, Ülkemizde eğitim politikaları incelendiğinde karşımıza eğitim ile ilgili üç ana başlık çıkmaktadır. Eğitime erişim, eğitimde kalite ve kurum kapasitelerinin geliştirilmesi eğitim politikalarımızın ana temalarını teşkil etmektedir. Millî Eğitim Bakanlığı’nın strateji ve eylem planlarının 2015 – 2019 yıllarına yönelik tüm politika üretimi bu üç ana tema üzerinden yapılması planlanmaktadır. Eğitim politikalarının doğru ve amaca uygun olarak uygulanması, hedeflenen değişimlerin sağlanması ancak eğitimin ana unsuru olan okullarımızın bu politikaları başarılı bir şekilde uygulamaya dökmesi ile mümkün olabilecektir.

21. Yüzyıl ile birlikte değişen roller

Gerek sınav odaklı eğitim anlayışı gerek ise 20. Yüzyıl davranışçı eğitim ekolünün getirdiği sıkıntılar zaman içerisinde toplumda öğretmenin ve eğitimcilerin statü kaybına yol açmıştır. 21. Yüzyıl ile birlikte değişen roller, öğretmen ve eğitimcilerin yeterlik alanlarını değiştirdiği gibi mesleki gelişim ve çalışan motivasyonu noktasında yeni yaklaşımlar ihtiyacını doğurmuştur.
Eğitim çalışanlarının liyakat sahibi, İnovatif, değişime inanan ve ayak uyduran, etik değerlere sahip, rol modeller olarak sahne almaları gerekmektedir. Öğretmenlerimizin; öğretmenlik mesleği genel alan yeterlikleri, özel alan yeterlikleri ve yenilikçi pedagojik yeterliklerini geliştirmek zorunluluğumuz bulunmaktadır. Değerler eğitimi projeleri ile yöneticilerimizin; liderlik, iletişim, kalite yönetim sistemi anlayışı, vb. konularda uzmanlaşmaları da yine ciddi bir gereklilik olarak karşımızda bulunmaktadır.

Kurumsal Kapasitenin Geliştirilmesi

eğitimde erişim problemlerinin çözülmesi ve eğitimde kalitenin artırılmasına yönelik olarak okullarımızın üstleneceği rolün önemi yadsınamaz bir gerçektir. Okullarımızın çevre ile kurdukları karşılıklı ilişki sürdürülebilir ve döngüsel bir eğitim ekosistemini ortaya çıkarmaktadır. Okulun girdisini içinde yaşadığı ve amaçlarını gerçekleştirmek üzere kurulduğu toplumdan alması ve bu girdiyi işledikten sonra yine topluma çıktı olarak sunması ona açık sistem özelliği kazandırır. Bu anlamda okulları toplumla birlikte düşünmek ve ele almak daha doğru bir yaklaşım olabilir (Aydın, 2004). Çağdaş yaklaşımlar okul ve paydaşlarının paylaşılmış sorumlulukları olduğuna atıfta bulunmakta, eşgüdüm ve işbirliği ile okul ve çevrenin birbirini tamamlayıcılığına vurgu yapmaktadırlar.

Yeni Eğilimler

Okulun örgütsel özelliklerinin yanı sıra eğitim yönetiminde ortaya çıkan yeni eğilimler de okul çevre ilişkilerinin geliştirilmesini kaçınılmaz hale getirmektedir. Eğitim yönetiminin değişen doğasıyla beraber ve merkezi yönetimin kısıtlılıklarına cevap olarak, yerel topluluklar ve onların okulla ilişkileri üzerine yeni bir odak noktası oluşmuştur. Sadece devletin sunduğu eğitim hizmetinden devlet ve toplumun işbirliği halinde olduğu eğitime doğru bir eğilim ortaya çıkmıştır (Adams, 2002). Günümüzde eğitimin ve okulların rolleri ve sorumlulukları sürekli farklılaşmakta ve artmaktadır. Buna karşılık okulların birçok sorunla karşı karşıya olduğu ve bunlara cevap vermekte zorlandığı görülmektedir. Okulların içinde olduğu böyle bir durumda, toplum desteği ve iş birliğinin sağlanmasının, kaynak sorunu ve tüm diğer sorunların çözümlenebilmesi açısından önemli olduğu söylenebilir (Kurt, 2005).

Araştırmalar

Değerler eğitimi projeleri ile okulların karşılaştığı problemlerin üstesinden gelmesi, toplum ve okulların ortak çalıştığı işbirlikçi çözümler ile mümkün olabilir (Glow ve Sperhac, 2003). Bu anlamda, eğitimin okullarda daha kaliteli sunulması için öğretmenler, okul yöneticileri, aileler ve toplumun, birlikte çalışmasının gerekli olduğu söylenebilir. Ancak, yapılan araştırmaların sonuçları, doğru destek ve ortaklıklar için bir yapıya ihtiyaç olduğunu ortaya koymaktadır (Sanders, 2004).(1)
Uluslararası düzenlenen PISA, TIMMS, PIRLS gibi sınavlarda ülkemiz her ne kadar gelişim gösterse de bulunduğumuz konum Vizyon 2023 hedefleri göz önüne alındığında yeterli değildir. PISA (2012) sonuçları göstermiştir ki; öğrencilerimiz genel olarak seviye 1 ve altında kalmaktadır. En üst seviye olan Seviye 6’ya Okuma, Matematik, Fen Bilimleri alanlarında ancak öğrencilerimizin ortalama %1 oranındaki kısmı ulaşabilmektedir. Yaratıcı Problem Çözme becerilerinde de öğrencilerimizin durumu farklı değildir.

Amatör Öğrenen

Öğrenmeyi öğrenen ve “Amatör Öğrenen” rolünü üstlenen öğrenciler bu tabloyu değiştirebileceklerdir. Ancak bu değişimin sağlanabilmesi için değerler eğitimi projeleri ve okullarımızın akademik başarı özelinde durum analizlerini çok iyi yapması ve bunlara yönelik destek politikalarını hayata geçirmesi gerekmektedir. Bakanlıklar düzeyinde geliştirilen politikalarında amacına ulaşabilmesi adına ülkemizde merkezi şekilde uygulanan sınavlar ile birlikte çeşitli süreç değerlendirmeleri ve araştırma sonuçları ile birlikte eğitimde fırsatları artırma, riskleri azaltma ve bilgi üretme süreçlerinin tetiklenmesi acil bir ihtiyaç olarak görülmektedir.

PROJE BİLGİLERİ

ADI

Erdemli ve Başarılı Birey Projesi  (EDEB PROJESİ) (değerler eğitimi projeleri)

Konusu

Okul/Kurum performans ve hizmet kalitelerinin arttırılarak erdemli ve akademik başarısı yüksek öğrenciler yetiştirmek.
genel amacı
Değerler eğitimi projeleri ile Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okul/kurumlarda eğitime erişim oranı, eğitimde kalitenin yükseltilmesi, erdemli bireylerin yetiştirilmesi ve kurumsal kapasitenin geliştirilmesi.
genel hedefi
2015-2019 yılları arasında Adıyaman İl Millî Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı 806 kurum ve 8422 öğretmenin performanslarını artırarak; eğitime erişim oranı, eğitimde kalite ve kurumsal kapasitenin geliştirilmesi alanları ile erdemli bireylerin yetişmesini sağlayarak stratejik plan hedeflerine ulaşmak.

ÖZEL HEDEFLERi

  • Eğitime yönelik toplumsal farkındalık oluşturulması,
  • Eğitime erişim sorunlarının giderilmesi.
  • Eğitimde kalitenin artırılması,
  • Kitap okuma alışkanlığının kazandırılması
  • Okul/kurum kurumsal kapasitelerinin geliştirilmesi,
  • Öğretmenlik mesleği genel/özel alan yeterliklerinin geliştirilmesi,
  • Yöneticilik becerileri ve yeterliklerinin geliştirilmesi,
  • Çalışan memnuniyeti ve motivasyonunun sağlanması,
  • Okulun, kendisini benzer okullarla karşılaştırmasına ve kendini sınamasına zemin hazırlamak,
  • Kurum içinde öğrenci, öğretmen, yönetici, veli bakımından verimliliğinin, takım ruhu, iletişimin geliştirilerek ve iş paylaşımının verimli hale getirilerek memnuniyetinin sağlanması,
  • Kurumu sahiplenme duygusunun yaygınlaşması ve gelişmesini sağlamak,
  • Okul/kurum ve kuruluş/paydaşlar arasında sürdürülebilir ve karşılıklı bir etkileşim ekosistemi oluşturulması.
  • Milli ve manevi değerlere sahip erdemli bireylerin yetişmesini sağlamak.

SÜRESİ

2016-2017 Eğitim-öğretim yılı.

UYGULAMA ALANI

Adıyaman İl Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı faaliyet gösteren tüm resmi eğitim kurumları.

HEDEF KİTLESİ

İl Millî Eğitim Müdürlüğümüze bağlı tüm resmi/özel eğitim kurumları çalışan öğretmen/yönetici personeller, veli ve öğrenciler

PROJE ÇIKTILARI

  • Proje kapsamında okul/kurumlarımız tarafından her ay aylık uygulama dönemine ilişkin değerlendirme ve faaliyet raporları hazırlanacaktır.
  • Okul/Kurumlarımız ile paydaşları arasında işbirliği sağlanacaktır.
  • Okullarımızın karşılaştıkları problemlerin çözümüne yönelik paydaşların katılımı ile işbirlikçi çözümler üretilecektir.
  • Okul/kurumlarımızın, eksik ve zayıf noktalarının farkına varmaları ve bunları düzeltme konusunda sürekli bir çaba içerisine girmeleri sağlanacaktır.
  • Proje kapsamında okul/kurumlarımız her eğitim-öğretim döneminde değerlendirmeleri yapılacak ve gelişimleri desteklenerek takip edilecektir.
  • Okul/kurumlarımızın kurumsal kapasitelerinin geliştirilmesi sağlanacaktır.
  • Öğrencilerin akademik başarılarının artırılması sağlanacaktır.
  • Dezavantajlı ve madde bağımlısı öğrencilerin destek eğitimi alması sağlanacaktır.
  • Kitap okuma alışkanlığı kazandırılacaktır.
  • Kurumlar arası iyi örneklerin transferi ve yaygınlaştırılması sağlanacaktır.
  • Eğitim yönetimi alanında kaynaklık edecek eğitim materyali üretilecektir.
  • Tüm kurumlar performans ve gelişim raporları hazırlayacaktır.
  • Eğitim-öğretim ile ilgili sorun ve ihtiyaç analizleri yapılacaktır.
  • Toplumda eğitim farkındalığı sağlanacaktır.
  • İl geneli eğitime erişim oranı ve eğitimde kalite seviyeleri yükseltilmiş olacaktır.
  • Okulların sahip oldukları potansiyeli hayata geçirmeleri sağlanacaktır.
  • Milli ve manevi değerlere sahip erdemli bireylerin yetişmesini sağlayacaktır.
  • Okullara yaşadıkları sorunlara mentorluk edecek yönetim kadroları yetiştirilecektir.

PROJE YÜRÜTME

Adıyaman il millÎ eğitim müdürlüğü

Temel Eğitim Birimi Projenin uygulamasında görev alacak şubeler arasında koordinasyon ve sekretarya görevini gerçekleştirecektir.

Temel Eğitim Şubesi

Kendi şubesi ile ilişkili okul/kurumlarda projenin uygulanmasından, izleme ve değerlendirmesinden sorumludur. Projenin yürütücü şubelerindendir.

Ortaöğretim Şubesi(Mesleki ve Teknik Eğitim, Din Öğretimi Şubeleri ile Koordine halinde)

Şubesi ile ilişkili okul/kurumlarda projenin uygulanmasından, izleme ve değerlendirmesinden sorumludur. Projenin yürütücü şubelerindendir.

ilçe millÎ eğitim müdürlükleri

Projenin okul/kurumlarımızda ilçe genelinde yürütülmesinde birinci derece sorumlu kurumdur. Proje dâhilinde yapılacak faaliyet, iş ve işlemler için komisyon kurma, izleme ve değerlendirme ziyaretleri, raporlama, ihtiyaç duyan okullara destek verme, vb. tüm çalışmaların koordine edileceği kurumlardır. İşbirliği çalışmalarında okullara yardımcı olunması, ilçe geneli başarı analizlerinin çıkarılarak bunlara yönelik destek eğitimlerinin planlanması ve gerçekleştirilmesi gibi görevler ile de yükümlüdürler.

Proje Bütçesi

Proje kapsamında gerçekleştirilecek tüm faaliyetler okul/kurumlarımız ve kuruluş/paydaşların işbirliği neticesinde ortaya çıkacak kaynaklar doğrultusunda yerel imkânlarla yürütülecektir. Düzenlenecek eğitim programları yasal mevzuat ve fonlar ile finanse edilecektir.
ADIYAMAN VALİLİĞİ
  İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

ERDEMLİ VE BAŞARILI BİREY (EDEB) PROJESİ YÖNERGESİ

BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1 – Bu Yönergenin amacı; Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri doğrultusunda Adıyaman İl Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmî okul ve kurumlarda erdemli ve akademik başarısı yüksek öğrencilerin yetişmesini sağlayacak “Erdemli Ve Başarılı Birey Projesi”ne ilişkin esas ve usulleri düzenlemektir.
Kapsam
Madde 2 – Bu Yönerge, Adıyaman İl Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmî-özel okul ve kurumlarda erdemli ve akademik başarısı yüksek öğrencilerin yetişmesini sağlayacak ‘’Erdemli Ve Başarılı Birey Projesi”ne ilişkin iş ve işlemleri kapsar.
Dayanak
Madde 3 – Bu yönerge;
1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu,
Millî Eğitim Bakanlığı Millî Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği,
Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği
Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği,
Millî Eğitim Bakanlığı Okul-Aile Birlikleri Yönetmeliği,
Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimde Kalite Yönetim Sistemi Yönergesi,
Millî Eğitim Bakanlığı Stratejik Planlama Yönergesi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar ve Kısaltmalar
Madde 4 – Bu yönergede geçen
EDEB: Erdemli ve Başarılı Birey Projesini
Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
İl Millî Eğitim Müdürlüğü: Adıyaman İl Millî Eğitim Müdürlüğünü,
Okul/Kurum: İlimizde bulunan, Bakanlığa bağlı resmi okul ve resmi kurumlarını,
Eylem Planı: Okul/Kurumların öğrencilerin erdem yönünü geliştirmek ve akademik başarısını yükseltmek amacıyla hazırladıkları eylem planını
Yürütme Kurulu: İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından, İl/İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde ilgili çalışmaları yürütmek amacıyla kurulan kurulu,

İKİNCİ BÖLÜM
İlkeler ve Esaslar
İlkeler
Madde 5 EDEB Projesi sürecinde; güvenirlik, nesnellik, şeffaflık, genellik ve sürdürülebilirlik temel ilkedir. Bu ilkede temelinde değerlendirmeler, aşağıda sıralanan temel ilkelere uygun olarak tespit edilir.
  1. İlimizdeki Mülki Amirlerce ve İl yöneticilerimizce tam anlamıyla desteklenen ve birebir uygulamalarda yer alınan bir proje olması,
  2. Bütün paydaşlardan geri dönüt ve görüş alınması,
  3. Her seviyedeki paydaşların katılımı ile kararların alınması,
  4. Tamamen esnek ve uygulamaya dönük olması,
  5. Öğretmen ve İdarecilere güveni temel alması,
  6. Okul idarecileri ve Öğretmenlerin karar ve planlamalarını temel alması,
  7. Denetimden çok paylaşım ve gelişimi hedeflemesi,
  8. Okul Merkezli planlama ve uygulamalara dayanması,
  9. Okullarda yapılan çalışma kayıtlarının ve takibinin nasıl yapılacağına okul idarecileri ve öğretmenlerin karar vermesi,

Esaslar
Madde 6 – EDEB Projesi süreci aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde yürütülür;

 PROJE OLUŞTURULMASINDA İZLENEN YOL
İl Merkezi ve İl Merkezine bağlı Ortaokul ve Lise Okul Müdürleri ile 2015-2016 öğretim yılı uygulaması değerlendirilip, 2016-2017 öğretim yılı uygulamasına ilişkin görüş ve önerileri alındı.
Bütün İlçe Merkezlerinde Ortaokul ve Lise Okul Müdürleri ile 2015-2016 öğretim yılı uygulaması değerlendirilip, 2016-2017 öğretim yılı uygulamasına ilişkin görüş ve önerileri alındı.
Valilik, Maarif Müfettişleri, İl ve İlçe MEM yöneticilerinin, okullarda yapmış olduğu tespit ve öneriler alındı.
Her okul seviyesinden İdareciler ve Öğretmenler başta olmak üzere Veli, Öğrenci, Maarif Müfettişleri ve İl İlçe MEM yöneticilerinin katılımıyla istişare kurulunda toplanan bütün bilgiler karara bağlandı.
Proje koordinasyon kurulunda karara bağlanan  uyguluma örnekleri, projeleştirilmiştir.

EĞİTİM DANIŞMANLIĞI ÇALIŞMALARI
İlkokul, Ortaokul ve Liselerde; Öğretim yılı boyunca okuldaki her öğrencinin en az bir kez evinde ziyaret edilmesi, Meslek Elemanlarının okula davet edilmesi ve sınıf rehber öğretmenliği kapsamında yapılacak çalışmaları içerir.(Sınıf rehber öğretmenliği ve ev ziyaretleri çalışmaları okul idaresi ve öğretmenlerin birlikte belirleyeceği çalışma ve yöntemlerle yapılacaktır. Hangi meslek elemanlarının ne zaman okula davet edileceğini okul idarecileri ve öğretmenler birlikte belirleyecek, belirlenen kişiler İl ve İlçe MEM’lere bildirilecektir. (Bu kapsamda okulda alınan uygulama ve çalışma kararlarının bir örneği istenildiğinde ibraz etmek üzere okulda dosyalanacaktır.)

AKADEMİK ÇALIŞMALAR
Ortaokul ve Liselerde; Okul idaresi, ilgili öğretmenlerle birlikte okuldaki her şube için 2015-2016 öğretim yılı başarısı da dikkate alınarak, 2016-2017 öğretim yılı sonunda ulaşılması amaçlanan; her dersten şube-branş ortalama net sayılarının belirlenmesi, bu hedeflere ulaşmada uygulanacak yol ve yöntemlerin okul idarecileri ve öğretmenler tarafından belirlenmesini içerir.
(2016-2017 öğretim yılında okulda açılması planlanan yetiştirici kursların şube-öğrenci sayısı ile branşlarını da içeren bilgileri ve şube-branş net sayısı hedeflerini gösterir plan örneğini, okulda alınan uygulama ve çalışma kararlarının bir örneği istenildiğinde ibraz etmek üzere okulda dosyalanacaktır.)

DEĞERLER EĞİTİMİ
İlkokul, Ortaokul ve Liselerde İl RAM çerçeve planına uygun olarak belirlenmiş değerler ile başta 15 Temmuz şehitleri olmak üzere tüm şehitlerimizin tanıtılması, şehitlik ve gazilik kavramlarının kavratılması, okul idaresi ve öğretmenlerce belirlenecek yol ve yöntemler kullanılarak aşağıda sıralanan şekilde uygulama yapılacaktır.
Kullanılabilecek yöntemler;
Afiş-Pano çalışması, Aile Büyüklerinin Katılımı, Çalışma Kağıdı, Drama, Kavram Haritası, Proje, Sınıf içi etkinlik, Sunu, Video-müzik, resim-müzik-kompozisyon çalışması v.b. Yöntemler uygulanabilir.


DEĞERLER EĞİTİMİ UYGULAMA TAKVİMİ
TARİHİLKOKULORTAOKULLİSE
EkimAdaletAdaletAdalet
KasımSevgiSevgiSorumluluk
AralıkSaygıSaygıSaygı
OcakSorumlulukSorumlulukSevgi
ŞubatGüvenGüvenGüven
MartDostlukDostlukDostluk
NisanAlçak GönüllülükAlçak GönüllülükAlçak Gönüllülük
MayısPaylaşmaPaylaşmaPaylaşma
HaziranSabırSabır

KİTAP OKUMA ÇALIŞMALARI
İlkokul 2. sınıflardan başlamak üzere Ortaokul ve Liselerde aylık her sınıf seviyesindeki öğrenciler için komisyonca belirlenmiş en az sayfa adetinin okutulmasını ve okuma sonunda -sınav, anlatım, yarışma v.b.- Yöntemlerden hangisiyle okumaların pekiştirileceğine okul idarecileri ve öğretmenlerin birlikte karar vereceği ve takibini yapacağı çalışmaları içerir.
SINIF SEVİYESİNE GÖRE AYLIK EN AZ OKUTULACAK SAYFA SAYILARI
Okul Seviyesiİl ve İlçe Merkezi OkullarMerkezlere Bağlı Okullar
İlkokullar (1.sınıf yoktur)100 sayfa80 sayfa
Ortaokullar200 sayfa150 sayfa
Liseler300 sayfa250 sayfa
 EYLEM PLANI
MADDE BAĞIMLILIĞI VE KRİTİK GRUPLARLA ÇALIŞMALAR
değerler eğitimi projeleri kapsamında İlkokul, Ortaokul ve Liselerde Okul idarecileri, Okul Rehber Öğretmenleri ile birlikte, 2016-2017 öğretim yılında okullarında bu kapsamda yapabilecekleri çalışmaları belirleyecek, rehber öğretmeni olmayan okullar en yakın okuldaki rehber öğretmenle birlikte çalışmayı yürüteceklerdir. Seminer, sunu veya daha kapsamlı uzman yardımı gerektiğinde il ve ilçe RAM’larla, bölge Maarif Müfettişleri ile ve İl İlçe MEM yetkilileri ile her an birlikte çalışma yürütülecektir. (Bu kapsamda okulda alınan uygulama ve çalışma kararlarının bir örneği istenildiğinde ibraz etmek üzere okulda dosyalanacaktır.)

SOSYAL-KÜLTÜREL VE SPORTİF ETKİNLİKLER
İlkokul, Ortaokul ve Liselerde; 2016-2017 öğretim yılı boyunca; en az 2 sosyal-kültürel ve 2 sportif etkinlik olmak üzere değerler eğitimi projeleri kapsamında 4 etkinlik yapılacak ayrıca; okulda branş öğretmeni varsa veya başka okuldaki branş öğretmeni ile koordine sağlanabilecekse; resim, müzik ve spor dallarında, yetenekli öğrenciler tespit edilerek yetiştirici kurslar açılacak ve ilkokuldan başlanmak üzere öğrencilerimizi Özel Yetenek Sınavlarına hazırlamanın yanında madde bağımlılığı, obezite v.b. problemler ile de mücadele edilmiş olacaktır(Bu kapsamda okulda alınan uygulama ve çalışma kararlarının bir örneği istenildiğinde ibraz etmek üzere okulda dosyalanacaktır.)
PROJE REHBERLİK VE İZLEME ÇALIŞMALARI
değerler eğitimi projeleri ekibi
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Son Hükümler
Mali Kaynaklar
Madde 7 – Bu yönergenin uygulanmasında ihtiyaç duyulacak maddi kaynak ilgili kurumlarca sağlanır.
Yürürlük
Madde 8 – Bu yönerge yayımı tarihinde yürürlüğe girer. 2016 –2017 yıllarında uygulanır.
Yürütme
Madde 9 – Bu yönerge hükümleri Adıyaman Valiliği (İl Millî Eğitim Müdürlüğü) tarafından yürütülür.
…………………ORTAOKULU/LİSESİ/İLKOKULU 2015-2016 ÖĞRETİM YILI ERDEMLİ VE BAŞARILI BİREY PROJESİ ÖRNEK EYLEM PLANI
  • EĞİTİM DANIŞMALIĞI ÇALIŞMALARI;
  • Okul Müdürü ve Okul Rehber Öğretmeni birlikte 5. Sınıflardaki 75 veliyi ders bitim saatinden itibaren her gün 2 veli olmak üzere ziyaret edecek….
  • Okulumuza Ekim ayında Makine Mühendisi………, Kasım ayında Doktor………..,çağrılıp öğrencilerle görüştürülecek……
  • Sınıf rehber öğretmenliği ve değerler eğitimi projeleri kapsamında; okulumuzdaki 23 öğretmene okul mevcudumuz eşit olarak paylaştırılıp, her öğretmen yıl içerisinde; öğrencileri ile bir sefer bireysel görüşme, bir sefer çaylı-pastalı genel görüşme yapacak, her öğrenci için eğitsel, ailevi, kişisel gelişimine ait kayıtları tutacak….
  • AKADEMİK ÇALIŞMALAR;
  • 5/A Sınıfı; Türkçe 7 net, Matematik;12 net….
  • Okulumuzda; Matematik, Türkçe ve Fen bilgisinden saat 16:00-17:30 arasında toplam 78, 8. Sınıf öğrencisine yetiştirme kursu açılacak.
  • Veya okulumuzda taşımalı eğitim uygulamasından dolayı hazırlayıcı kurs açılamayacaktır……
  • DEĞERLER EĞİTİMİ;
  • Okulumuzda değerler eğitimi projeleri uygulamasında; ekim ayında resim yarışması, kasım ayında komposizyon yarışması, aralık ayında şiir yarışması, ocak ayında; tiyatro çalışması …….yapılacak. Ayrıca panolardan yararlanılacaktır……

MADDE BAĞIMLILIĞI VE KRİTİK GRUPLARLA ÇALIŞMALAR;
  • değerler eğitimi projeleri kapsamında Madde bağımlılığı ile ilgili ekim ve kasım aylarında (özellikle sigara hakkında) bütün öğrencilere videolar izlettirilecek. Okulumuzdaki madde bağımlısı öğrenciler, rehber öğretmen aracılığı ile tespit edilecek, bu öğrencilerle aralık ayından itibaren bireysel görüşme yapılacak………..ayrıca RAM’dan kasım ayında okul öğretmenlerimize madde bağımlılığı ile mücadele konusunda seminer talep edilecek……
  • Okulumuzda özellikle anne babası ayrı öğrenciler çoğunlukta olduğundan; bu öğrencilerle yapılacak çalışmalar; Sosyal politikalar il müdürlüğünden konu uzmanı ile ekim ayında görüşme yapılarak, birlikte hazırlanacak plan uygulamaya konulacaktır……
  • SOSYAL-KÜLTÜREL VE SPORTİF ETKİNLİKLER;
  • Sosyal-Kültürel alanda birinci dönem; velilerin katılımı ile öğrenci veli tiyatrosu yapılacak, 2. Dönem; yöresel kıyafetlerimizin tanıtımının yapıldığı öğrenci defilesi yapılacak. Sportif alanda; 1. dönem bütün sınıfların katılımı ile hentbol turnuvası düzenlenecek, 2. Dönem bütün sınıfların katılımı ile masa tenisi turnuvası düzenlenecek……
  • Okulumuzda resim, müzik ve görsel sanatlar alanında; 3 tane 20’şer öğrencilik yetiştirme kursu açılacaktır.
NOT: Bu örnek plan (değerler eğitimi projeleri) en asgari çalışmaları içermektedir, okulunuzun imkânları ölçüsünde geliştirilecektir.

Yorumlar