İlçemiz Okuyor



İLÇEMİZ OKUYOR

Projenin Adı: İlçemiz Okuyor. İlçemiz eğitim kurumlarında eğitim-öğretim gören öğrencilerimize okuma alışkanlığını kazandırma projesi. Aslında tam anlamıyla Örnek Eğitim Projeleri diyebiliriz.

Projenin Sloganı: İLÇEMİZ OKUYOR

Projenin Kapsamı: İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı tüm İlkokul-Ortaokul ve Lise Müdürlükleri.
Projenin Amacı: Öğrencilerimizde kitap okuma alışkanlığı kazandırarak, onların okuduklarını algılama, muhakeme etme, dilimizi inceliklerine göre kullanma yeteneklerini geliştirmek; merkezi sistem sınavlarındaki başarılarının artırılmasına katkı sağlamak.
Projenin Yürütülmesinde Sorumlular: İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü, okul yöneticileri, öğretmenler.
Sekretarya: Belirlenen Okul veya kurum Müdürlüğü
Okul kitap okuma proje ekibi: Okullarda Okul Müdürü veya Müdür Yardımcısı başkanlığında Türkçe veya Edebiyat Öğretmenleri, birleştirilmiş okullarda sınıf öğretmenleri
İlçe Kitap Okuma Proje Ekibi: İlçe Milli Eğitim Müdürü veya Eğitim-Öğretimden sorumlu Şube Müdürü
İlçe Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı Zümresi

     Proje kapsamında yürütülecek çalışmalar

  1. 2017–2018 ders yılına yönelik olarak her okulda ve ilçede Örnek Eğitim Projeleri kapsamında Kitap Okuma ve Kısa Film İzleme Ekibi kurulacaktır.
  2. İlçe kitap okuma izleme ekibi okul yöneticileri ile EKİM ayı içerisinde toplantılar düzenleyerek onların görüşlerini alacak ve Örnek Eğitim Projeleri ile katkı sağlanacaktır.
  3. Kitap okuma izleme ekiplerince hazırlanacak anketlerle öğrencilerin, nasıl bir ortamda kitap okumak istedikleri, hangi tür kitapları okumak istedikleri, hangi saatler arasında kitap okumak istedikleri, Okuma saatlerinin öğrencilere kazandırdığı davranışlar, Sınıf Kitaplıkları ve Okul Kütüphanesinin yeterlilik durumu ile ilgili görüşleri alınarak projeye katkıları sağlanacaktır.
  4. Okul yöneticileri ve okul kitap izleme ekipleri öncelikle Türk ve Dünya Klasikleri yanında günümüz yazarlarının eserlerini kütüphanelere kazandırmak için kaynak sağlayacaklardır. Bu kaynak okul- aile birliği ve hayırsever vatandaşların katkıları olabileceği gibi Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği çerçevesinde okullarda kurulan kulüplerin kampanyalarıyla da olabilecektir. Ayrıca öğrenciler, okudukları kitapları, dönüşüm ve değişim yoluyla da birbirlerinin yararlanmasına sunacaklardır.
5.Okul kitap izleme ekipleri tarafından okul kütüphanelerinin düzenli, temiz tutulmasını sağlayacak, kütüphanelerin, okullarımızın cazibe merkezi haline getirilmesini sağlayacak tedbirler alınacaktır.
  1. Proje kapsamındaki tüm İlkokul ve Ortaokullarımızda öğrenciler haftanın dört gününe kitap okuyarak bir gününe de eğitici kısa film izleyerek başlayacaktır. Derslere başlamadan programa dâhil edilecek olan Hazırlık dönemi, 20 dakika “Kitap Okuma Saati” olarak belirlenecek. Tüm öğrencilerin öğretmenleriyle beraber ferdi kitap okumalarına ayrılacaktır. Okullarımızda yürütülecek olan okuma faaliyetine tüm okul çalışanları katılacak, okul yöneticileri her gün farklı sınıflarda faaliyete katılacak, ayrıca kamu kurum ve kuruluşların yöneticileri ve temsilcileri de okuma çalışmalarına davet edilerek onların da faaliyete destekleri alınacaktır. Öğretmenler, öğrencilerin kitap okumaya isteklendirilmesi için eğitici konuşmalar ve davranışlar sergileyeceklerdir.
  2. Desteğine başvurulacak gönüllü kurum-kuruluş ve özel müteşebbisler, ilçe kitap okuma izleme ekipleriyle, eşgüdüm içinde okullarda kitap stantları açacak; öğrencilere okunmak üzere kitap desteği vereceklerdir.
8.Sınıf öğretmenleri, sınıflarındaki öğrencilerin kitap okuma saatinde ve dışında okudukları kitap sayfa sayısını aylık periyotlar halinde öğrencilerden alıp liste tutarak kitap okuma gelişimini takip edeceklerdir.
9.Okul kitap okuma izleme ekipleri ayda bir yapacakları değerlendirme sonunda okullarında en fazla kitap sayfası okuyan öğrencileri (okulların sınıf-şube-öğrenci sayısını dikkate alarak)bu öğrencilerin kendilerinin seçeceği bir kitabı hediye ederek ödüllendireceklerdir. İlçe kitap okuma izleme ekipleri de (Ocak ve Mayıs tarihlerinde proje kapsamında o tarihe kadar) her okulun en fazla kitap sayfası okuyan, ilkokuldan 1, ortaokuldan 1, ortaöğretimden 1 öğrenciyi ödüllendirecektir. Okullar, bu öğrencileri isimleriyle birlikte kendilerine hediye edilmesini istedikleri hediye veya kitabın adı ve yazarını İlçe Millî Eğitim Müdürlüğüne bildirecektir. Ödül mekanizması için okullar ve İlçe Kitap Okuma İzleme Ekibi kaynaklarını kendileri oluşturacaktır. Değerlendirmenin objektif olması için İlkokul, Ortaokul ve Lise düzeyinde (örneğin 100 Temel Eser) ortak kitaplar belirlenerek Eğitim-Öğretim Yılı sonunda kurulan Komisyonca hazırlanacak sorularla sınav yapılıp, dereceye giren öğrenciler ödüllendirileceklerdir.
  1. Bunun yanında okul kitap okuma izleme ekipleri; 5 OCAK 2018 ve 01 Haziran 2018 tarihine kadar okullarında öğrenciler tarafından okunan kitap sayfa sayısını İlçe Kitap Okuma İzleme Ekibine bildireceklerdir. İlçe Kitap Okuma İzleme Ekibi okunan kitap sayfası toplamını okulun öğrenci sayısına oranlayarak Örnek Eğitim Projeleri kapsamında ilçelerindeki en fazla kitap sayfası okuyan okulu ödüllendirecektir.
11.Kitap okuma alışkanlığını yaygınlaştırmak için veli toplantılarında veliler aydınlatılacak ve böylece öğrenci, öğretmen veli işbirliği sağlanacaktır.
12.İlçe Milli Eğitim Müdürü okulları ziyaret ettiklerinde projenin yakından yürütülmesini takip edeceklerdir.
13.Okul kitap okuma izleme ekipleri okullarda Aralık, Şubat, Nisan aylarında tüm öğretmenlerin katılımıyla değerlendirme toplantısı düzenleyecek. Örnek Eğitim Projeleri ile projenin yürütülmesindeki başarıyı, alınması gereken önlemleri değerlendireceklerdir. Toplantıda alınan kararlar, dosyasında muhafaza edilecektir.
14.İlçe kitap okuma izleme ekipleri, okul kitap okuma izleme ekipleriyle periyodik olarak toplanarak projenin başarısını, alınması gereken tedbirleri değerlendirecektir.
15.İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü okuma temsilcileri kitap olmayan yerler ile ilgili olarak İlçede, okullarda bir seminer ve konferanslar tertip ederek projeye katkı sunacaklardır.

Yorumlar