Yunus İle Çıktık Yola



TANIM
GENÇLERE KÜLTÜRÜMÜZDEN ÖRNEK ROL MODELLERİN TANITILMASI.
1.1 Projenin Adı
YUNUS İLE ÇIKTIK YOLA
1.2 Projenin Uygulanacağı Yer(ler)
TARİH VE KÜLTÜR MİRASIMIZIN YANLIŞ TANINMASI YA DA TANITILMASI SONUCU GENÇLERİMİZ KENDİLERİNE YANLIŞ ROL MODELLER SEÇMEKTEDİR. MEDENİYETİMİZİN SARSILMAZ TAŞLARINDAN OLAN YUNUS EMRE’NİN VİZYONUNU GENÇ NESİLLERE AKTARARAK ROL MODELİN NE OLDUĞU, ALINMASI GEREKEN ROL MODELİNİN HANGİ NİTELİKLERE SAHİP OLMASI GEREKTİĞİ, ROL MODELİN KİŞİSEL GELİŞİMİNE KATKISININ NE DERECE ÖNEMLİ OLDUĞUNUN FARKINA VARMASINI SAĞLAMAK GEREKMEKTEDİR. BU ÇIKIŞ NOKTASINDAN HAREKETLE TARİHİMİZDEKİ VİZYON SAHİBİ BİREYLERİN HANGİ MİSYONU ÜSTLENDİĞİNİN VE ÜSTLENİLEN MİSYONUN MEDENİYETİMİZE KATKISININ NE OLDUĞUNU KAVRAYARAK AYNI BİLİNÇLE HAREKET ETMESİNİ SAĞLAYIP VİZYONU DOĞRULTUSUNDA MİSYON SAHİBİ, TARİHİNİ VE KÜLTÜRÜNÜ KORUYUP KOLLAMA BİLİNCİNE SAHİP, POPÜLER ROL MODELLERİ SORGULAYAN BİR GENÇLİK AMAÇLANMAKTADIR.
1.4 Anahtar Kelimeler TARİH KÜLTÜR,ROL MODEL,YUNUS EMRE,VİZYON VE MİSYON,ŞUURLU GENÇLİK
1.5 Kısa Özeti
SAHTE KAHRAMANLARIN ARDINA TAKILMAYAN, “MUKADDES EMANETİ NE YAPTINIZ? SORUSUNU SORMA ŞUURUNA SAHİP BİR GENÇLİK.
1.6 Özeti
GENÇLERİN TARİH VE KÜLTÜR MİSARINI KORUYUP, ASIL OLANLA, OLMASI GEREKEN ROL MODELLER ARASINDA KIYASLAMA KABİLİYETİNE SAHİP, KÜLTÜR MİRASININ SADECE MİMARİ ESERLERDEN OLUŞMADIĞINI KAVRAYAN BİR NESİL İNŞA ETMEK GEREKMEKTEDİR. GÜNÜMÜZ FIRSATÇILARININ, DEVLET BÜNYESİNİ DAHİ İŞGAL EDEN SİNSİ VİRÜSLERİN, TAKLİTÇİ, SAHTE KAHRAMANLARIN HEDEFİNDE OLAN GENÇLERİN, GERÇEK KAHRAMANLARI TANIMASI VE BİLİNÇLENMELERİNİ SAĞLAMAK, ŞUURSUZLARA DA GEREKEN CEVABI VERMELERİ İÇİN GEREKLİ BİLGİ DONANIMINA SAHİP OLMALARI KONUSUNDA KİŞİSEL GELİŞİMLERİNE KATKI SAĞLAMAK AMAÇLANMAKTADIR.
BU AMAÇLA PLANLANAN FAALİYETLERİN SONUCUNDA, GENÇLERİN TARİH VE KÜLTÜR ADINA SÖZ SAHİBİ OLMALARI, POPÜLER KÜLTÜR ADI ALTINDA SUNULAN MENŞEİ BU TOPRAKLARDAN OLMAYAN KİŞİ, FİKİR VE SİSTEMLERİ TANIYIP, BUNLARIN PEŞİNDEN GİTMEDİĞİ GİBİ BU KİŞİ, FİKİR VE SİSTEMLERE KARŞI SAVUNMA MEKANIZMASI OLUŞTURMA KABİLİYETİNE SAHİP OLACAKLARDIR.
1.7 Gerekçe (En fazla 2 sayfa)
PROJENİN ÖNCELİKLİ KONUSU GENÇLERİN ROL MODEL ARAYIŞINA BİZİM KÜLTÜRÜMÜZDEN, ÂDETİMİZDEN, TÖREMİZDEN VE AHLAKIMIZDAN OLAN, YAPAY OLMAYAN ÖZÜ NE İSE SÖZÜ DE O OLAN ECDADIMIZIN NADİDE ÖRNEKLERİNİ TANIMASIDIR.
SADECE PROJENİN UYGULANACAĞI BÖLGE DEĞİL TÜM ÜLKEYE YAYILMIŞ SİNSİ BİR VİRÜSLE UĞRAŞILMAKTADIR. GENÇLERİMİZ GERÇEK KAHRAMANLARI HAKKINI VEREREK TANIYABİLİRSE SAHTE KAHRAMANLARIN HİMMETİNE KANMAZ, HEM KENDİ HEM DE ÜLKE GELECEĞİNİ KORUMADA ÜZERİNE DÜŞEN ÖDEVİ YERİNE GETİRİR. HEDEF KİTLESİ İMAM HATİP LİSESİ OLDUĞU İÇİN MEDENİYETİMİZDEKİ MANEVİ SEMBOLLERİ TANIMASI ELZEMDİR. FİKİRLERİ, DÜŞÜNCELERİ VE KİŞİLERİ YANLIŞ YA DA EKSİK TANIMASI SONUCU ÜLKE OLARAK YAŞADIKLARIMIZ PROJENİN ELZEM BİR İHTİYACI KARŞILADIĞI SONUCUNU VERMEKTEDİR.
BU AMAÇLA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİNİ FAALİYETLERİN MERKEZİNE ALMAK KOŞULU İLE ALANINDA UZMAN BİR TARİHÇİ TARAFINDAN “MEDENİYETİMİZE YÖN VERENLER” KONULU KONFERANS VERİLMESİ PLANLANMAKTADIR.
BU TOPRAKLAR İÇİN NASIL BİR ÇABA SARF EDİLDİĞİNİ YERİNDE GÖRMEK ADINA ÇANAKKALE VE İSTANBUL GEZİSİ.
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE AKTARILMASI ELZEM OLAN ÇÖMLEKÇİLİK ZANAATININ EN AZ 10 ÖĞRENCİYE KURS OLARAK VERİLMESİ.
MEDENİYETİMİZİN SEMBOLLERİNDEN OLAN BURSA VE KONYA GEZİSİ.
YUNUS EMRE’NİN HAYATI İSİMLİ KONFERANS
1.8 Faaliyetlerin Açıklaması
24 ŞUBATTA BELEDİYE KONFERANS SALONUNDA YUNUS EMRE’NİN KİM OLDUĞU, YAŞAM TARZI, DÜŞÜNCELERİNİN MİLLİ MANEVİ DEĞERLER KAPSAMINDA ELE ALINARAK GÜNÜMÜZE IŞIK TUTMASI AÇISINDAN ALANINDA UZMAN KİŞİ VEYA KİŞİLERCE KONFERANS VERİLMESİ VE ÖĞRENCİLERDEN OLUŞAN YUNUS EMRE ŞİİRLERİNDEN DERLENEN ŞİİR DİNLETİSİNİN YAPILMASI. ŞİİR DİNLETİSİNE KATILANLARA YUNUS EMRE YAŞAMI VE ŞİİRLERİ KİTABI HEDİYE EDİLMESİ. YUNUS EMRE ŞİİRLERİNİ EN İYİ SESLENDİREN 3 (ÜÇ) ÖĞRENCİNİN TABLET İLE ÖDÜLLENDİRİLMESİ PLANLANMAKTADIR.
17 MART CUMA SABAH 7:30 DA ANLAŞMA SAĞLANAN OTOBÜS FİRMASI İLE 46 ÖĞRENCİDEN OLUŞAN GEZİ GRUBU, ÇANAKKALEYE DOĞRU YOLA ÇIKACAKTIR. ŞEHİTLİK BÖLÜMÜ ZİYARET EDİLEREK ECDADIMIZA DUALAR OKUNACAKTIR. GÜN BİTİMİNDE AKŞAM YEMEĞİNİN ARDINDAN 18 MART GECE SULARI  İSTANBUL’A DOĞRU YOLA ÇIKILACAKTIR. İSTANBULDA SULTANAHMET, AYASOFYA GEZİSİNİN ARDINDAN ÖĞLE YEMEĞİ MOLASI VERİLECEKTİR, ÖĞLE YEMEĞİNİNİN AKABİNDE KAPALIÇARŞI, TAKSİM MEYDANI GEZİLERİNİN ARDINDAN 18 MART AKŞAMI SAAT 18:00’DA  DÖNÜŞ YOLUNA GEÇİLECEK,  AKŞAM YEMEĞİ YOL ÜZERİNDE VERİLECEKTİR.
ÇÖMLEKÇİLİK ALANINDA USTALIĞI İLE MEDYADA YER ALMIŞ ÇÖMLEK USTASI TARAFINDAN YETENEĞİ OLAN EN AZ 10 İLGİLİ ÖĞRENCİYE 15 NİSANDAN İTİBAREN HAFTA SONLARI TOPLAM 80 SAAT ÇÖMLEKÇİLİK KURSUNUN VERİLMESİ PLANLANMAKTADIR.
TARİHİMİZDEKİ İKİ BÜYÜK DEVLETİN İKİ SEMBOL ŞEHRİ BURSA VE KONYAYA GEZİ DÜZENLENECEKTİR. 26 MAYIS SABAHI ANLAŞMA SAĞLANAN OTOBÜS FİRMASI İLE 46 ÖĞRENCİDEN OLUŞAN OTOBÜS BURSAYA DOĞRU YOLA ÇIKILACAKTIR. BURSA’DA ULU CAMİ GEZİSİNDEN SONRA 13:00 TE ÖĞLE YEMEĞİ YENECEKTİR. ARDINDAN BURSA İÇİNDEKİ MÜZE VE TARİHİ YERLERİ GEZMEYE DEVAM EDİLECEKTİR, 26 MAYIS AKŞAM SULARI KONYAYA DOĞRU HAREKET EDİLECEK AKŞAM YEMEĞİ MOLASI YOL ÜZERİNDEKİ DİNLENME TESİSLERİNDE VERİLECEKTİR.  27 MAYISTA KONYA’DA SABAH KAHVALTISININ ARDINDAN İSE MEVLANA TÜRBESİ VE ÇEVRESİNİ ZİYARET AKABİNDE ÖĞLE YEMEĞİ ÖĞLE YEMEĞİNİN ARDINDAN ŞEHRİN TARİHİ DOKUSUNU ANLAMAK AÇISINDAN ŞEHİR GEZİSİ PLANLANMAKTADIR. ŞEHİR GEZİSİ BİTİMİNDE 17:30 DA AKŞAM YEMEĞİNİN ARDINDAN 27 MAYIS AKŞAM SAAT 18:30 ‘A DOĞRU DÖNÜŞ YOLUNA GEÇİLECEKTİR.
9 HAZİRAN SAAT 14:30’DA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ÖĞRENCİLERİNDEN OLUŞAN 300 ÖĞRENCİYE BELEDİYE KONFERANS SALONUNDA ARAŞTIRMACI KURMAY TARİHÇİ YAZAR SELMAN KAYABAŞI TARAFINDAN “MEDENİYETİMİZE YÖN VERENLER” İSİMLİ KONFERANS VERİLECEKTİR. KONFERANS ÖNCESİ SELÇUKLU DEVLETİ VE OSMANLI DEVLETİNDE TARİHİN AKIŞINA ETKİ EDEN BİLİM ADAMLARI VE MANEVİ DEĞERLERİMİZDEN OLUŞAN KISA BİR SUNUM YAPILACAKTIR.
1.9 Yöntem (En fazla 6 sayfa)
TANITIM: HAZIRLANACAK AFİŞ, BROŞÜR, YEREL BASIN VE KAYMAKAMLIK, İLÇE MİLLİ EĞİTİM, BELEDİYESİ VE PROJEYE DAHİL ETTİĞİMİZ OKULLARIN WEB SİTELERİNDE YAPILACAK TANITIM YAZILARI İLE DAHA GENİŞ KİTLELERİN HABADAR OLMASI SAĞLANACAKTIR.
YERİNDE ÖĞRETİM: PROJE KAPSAMINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK GEZİLER İLE TARİHİ DEĞERLERİ YERİNDE GÖRME FIRSATI YAKALANACAKTIR.
AKTİF ÖĞRETİM: VERİECEK KURSLARDA ÖĞRENCİLER YAPARAK YAŞAYARAK ÖĞRENECEKLERDİR.
ARAŞTIRMA: GEZİ ÖNCESİ GİDİLECEK YERLER HAKKINDA ÖĞRENCİLERE GEZİLECEK YERLER HAKKINDA ARAŞTIRMA YAPILMASI İSTENECEKTİR.
EĞİTİM: ÖĞRENCİLER KONFERANS VE GEZİLER İLE DOĞRU BİLGİYİ ELDE EDEREK DOĞRU YANLIŞ MUHASEBESİNİ YAPMA KABİLİYETİNİ KAZANACAKLARDIR.
1.10 Proje Süresi
Projenin süresi 5 (BEŞ) aydır.
Tahmini Başlangıç Tarihi 24/ 02 /2016 Tahmini Bitiş Tarihi 09 /06/ 2016
Gençlik Projeleri Destek Programı 2016 - II 3
  1. BEKLENEN SONUÇLAR
2.1 Hedef gruplar/yararlanıcılar üzerinde beklenen etkiler
İMAM HATİP LİSESİ PROJEMİZİN HEDEF GRUBUNU OLUŞTURMAKTADIR. GERÇEKLEŞTİRİLEN KONFERANS, SEMİNER, KURS VE YAPILAN GEZİLERLE GENÇLERİMİZ TARİHİN MİMARİ ESERLEDEN İBARET OLMADIĞINI BU İKİSİNİN TARİH VE KÜLTÜR MİRASI OLDUĞUNU KAVRAYACAKTIR. TÜM DUYU ORGANLARINA HİTAP EDEN ETKİNLİKLERLE KALICI ÖĞRENME SAĞLANACAK, AYNI ZAMANDA BU ÖĞRENCİLERİN FARKLI GRUPLARLA ETKİLEŞİMİNDEN ÖTÜRÜ DOLAYLI ÖĞRENME DE SAĞLANMIŞ OLACAKTIR.
2.2 Proje Ürünleri/Somut Çıktılar (En fazla 6 sayfa)
8 ADET YEREL BASINDA HABER
BURSA-KONYA VE ÇANAKKALE-İSTANBUL GAZİLERİ
ÖĞRENCİLERİN ÇEKTİĞİ FOTOĞRAFLAR
KONFERANS
İLÇE GİRİŞİNE TABELA YAPTIRILMASI
ÇÖMLEK KURSU
ŞİİR DİNLETİSİ
PROJE KAZANIMLARINDAN OLUŞAN OKUL PANOSU
ŞİİRE YÖNLENDİRME (KİTAP VE TABLET HEDİYESİ)
GEZİ VE KONFERANSLARDAN OLUŞAN DERGİNİN İLÇEDEKİ TÜM OKULLARA DAĞITILMASI
2.3 Sürdürülebilirlik (En fazla 2 sayfa)
PROJE KAPSAMINDA KONFERANS VE GEZİLERLE BİLGİLERİN SOMUT ORTAMLARA AKTARIMI GERÇEKLEŞİRKEN GELECEK NESİLLERİN GELİŞİP YENİ HEDEFLER EDİNMESİ NOKTASINDA BİNADAKİ İLK TUĞLA MİSALİ BAŞLANGIÇ OLACAKTIR. TARİH VE KÜLTÜR MİRASININ FARKINDA OLAN GENÇLER GÜNÜMÜZDEKİ OLAYLARI SÜZGEÇTEN GEÇİREBİLMESİ İÇİN YETERLİ DONANIMA SAHİP OLACAKTIR. BU TÜR KONFERANS VE GEZİLERİN BAKIŞ AÇISINI GENİŞLETECEĞİNDEN DOLAYI OLUMLU ETKİLERİ, ÖĞRENCİLERİN ETKİLEŞİME GEÇTİĞİ HER ORTAMDA KENDİSİNİ GÖSTERECEKTİR.
2.4 Görünürlük Faaliyetleri (En fazla 2 sayfa)
PROJE AÇILIŞ TOPLANTISI: PROJE FAALİYETLERİNİN BAŞLANGICINDA PROJENİN TANITILACAĞI, PROTOKOLÜN VE YEREL BASININ DAVET EDİLECEĞİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNE BAĞLI OKUL VE KURUMLARIN KALACAĞI TOPLANTI ORGANİZE EDİLECEKTİR.
İLÇE GİRİŞİNE PROJEMİZİ DESTEKLEYEN GENÖLİK VE SPOR BAKANLIĞININ LOGOLARININ BULUNDUĞU TABELA YERLEŞTİRİLECEKTİR.
10 ADET İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ, İLÇE BELEDİYE BAŞKANLIĞI, İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VE KAYMAKAMLIK WEB SİTESİNDE PROJE İLE İLGİLİ YAYINLANAN HABER VE DÖKÜM.
8 ADET YEREL BASINDA YAYINLANAN HABER.
GEZİLERDE KULLANILMASI PLANLANAN OTOBÜSÜN GİYDİRİLMESİ.
GEZİLER İÇİN 500 ADET BROŞÜR
500 DAVETİYE
GEZİ İZLENİMLERİNİN YER ALDIĞI DERGİ.
  1. PROJE MALİYETİ
3.1 Talep Edilen Destek Tutarı Talep Edilen Destek Tutarı
Faturaya göre hesaplanmalıdır.

Yorumlar